Toimintakalenteri

Jokainen yhdistyksen tilaisuuksiin osallistuva jäsen ottaa itse huomioon sen, että hän pystyy osallistumaan tilaisuuteen. Hankkii itse tarvittaessa  itselleen henkilökohtaisen avustajan tai muun yhdistyksen ulkopuolisen henkilön antamaa apua tilaisuudessa.

Siis jos tarvitset henkilökohtaista apua liikkumisessa, syömisessä, hygieniassa tai WC:ssä, ota aina oma avustaja tapahtumiin mukaan. Tämä koskee myös vertaisryhmiä. Kiitos, että otat asian huomioon. ♥

Ilmoittaudu tilaisuuksiin:
http://www.neuropi.fi/ilmoittautumislomake osikoksi laita tapahtuman nimi, johon ilmoittaudut tai
ma tai to klo 9-14 p. 045 130 4888 tai
ilmo@neuropi.fi ja otsikoksi tapahtuman nimi, johon ilmoittaudut.

TOIMINTAKALENTERI

KEVÄT 2017

KESÄKUU

• KURSSI ON TÄYNNÄ JA EMME OTA ENEMPÄÄ OSALLISTUJIA!

NEUROMELONTA, TEORIA

AIKA: TO 1.6.2017 .2017 klo 17.30–19
    PAIKKA: Pirkanmaan neuroyhdistyksen toimitila, os. Kyllikinkatu 9, Tampere
    Melontakurssilainen. Jos et pääse teoriatunnille ilmoita siitä 31.5.2017 mennessä otsikolla NeuroMELONTA

Melonta tapahtuu Rauhaniemen uimarannalla Tampereella osoitteessa: Rauhaniementie 24, 33180 Tampere

HUOM!!! Kajakkiin mennään rannalla keinonurmen päällä, josta kajakki työnnetään veteen!!!

Pirkanmaan neuroyhdistyksen jäsenillä on mahdollisuus harrastaa melomista kesän 2017 aikana.  Melonta tapahtuu Tampereen Vihurin melontaohjaajien johdolla ja avustuksella torstai-iltaisin kesäkuun alusta lähtien Rauhaniemen uimarannalla Tampereella. Aikaisempi melontakokemus ei ole välttämätöntä eikä edes tarpeellista. Vihurin melontaohjaajat opettavat melonnan alkeet, ohjaavat toimintaa ja vastaavat siitä, että kaikki sujuu mukavasti ja turvallisesti.

Melonnan opettaminen tulee tapahtumaan yksilöllisesti, jokaisen osallistujan kyvyt ja mahdollisuudet huomioiden. Tavoitteena on löytää uusi nautinnollinen tapa liikkua ulkona, uudessa ympäristössä. Melonta toteutetaan Vihurin kajakeilla ja jokaiselle pyritään löytämään sopiva kulkupeli: kajakkiyksikkö, - kaksikko tai avokanootti. Osallistujilta vaaditaan ainoastaan reipasta ja iloista mieltä sekä vettä pelkäämätön asenne.

Melonta on rauhallinen ja helppo tapa liikkua luonnossa, mutta myös koko keha harjoittava kuntoilumuoto. Melontaharjoittelulla on havaittu olevan positiivista vaikutusta niin kestävyyskuntoon kuin myös tasapainoon ja keskivartalon hallintaan. Lisäksi melonnalla voidaan ylläpitää käsien ja selkärangan liikkuvuutta. Luonnossa liikkumisella on tutkitusti myös stressiä lievittävä vaikutus ja se edistää psyykkistä terveyttä. Melonta soveltuu hyvin myös liikuntarajoitteisille.